Easy Moving Toronto

Formerly Trans Moving Toronto
Piano Moving & Tuning
Toronto ON M4W 3G9
Write a Review
Write a Review

Star Score
Learn more about how StarScore uses a complex algorithm which considers a company's review ratings, responsiveness, reputation, and recency.

83%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Indicates how well a pro reacts to reviews and review-related interactions with Homeowners.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Easy Moving Toronto

Average customer rating:
8.7 10 (237 reviews)

Sort by

Private User
Private User
Private User reviews Guelph, ON
10/10

Moving & Packing service

I want to share my moving story with this company. We have booked a date of August 12, 2023. The movers were 30 minutes late, but the driver warned us about it, so everything was OK. The move itself was generally on the level and in 5 hours the movers did their job. The owner asked to evaluate their work and leave an objective review.

Approximate cost of services:
$799.00
Was this review helpful?
Irene in Toronto
Irene in Toronto
0 reviews Mississauga, ON
0/10

Unprofessional and Rude. Avoid at ALL cost

I have undergone multiple cross-continent 40-foot container household moves and never had any problems. This is the worst experience I've had!
I need to move my furniture into storage for 1 week for floor renovation. At the same time, I'm shipping my baby grand piano to my son in Saskatoon.
I stressed many times that I have a LOT of stuff, collectibles and breakables and requested that the packers pack them for me. I'm prepared for pay for the time and service and reserved for a 2-day move. I planned to have the breakables lightly packed and left in the kitchen where there's no renovation - to save time and material. No one ever came to check out the things.

DAY 1, the movers came with NO packing material, no boxes or even paper! They said no one told them! So they just moved some furniture.
They demanded e-transfer of payment of the day's service that night.

DAY 2, they came with huge Rubbermaid boxes and I questioned if they were ok to leave these boxes in my house for a week. After unsuccessful communication with these non-English speakers, I gave up and let them do whatever. Their truck was too small and cannot fit all my furniture. So they left most of those in the kitchen and took the boxes away. Another demand of immediate payment that night.

DELIVERY DAY - they demanded immediate e-transfer of payment early in the morning and virtually threatened that they will not unload unless money received! Even though they have my piano in their hands. I had some problem with my phone and the computer was "packed". But they will not take cash or cheque! If my daughter-in-law was not there to help, I can't imagine what they'd do.
No more Rubbermaid boxes were found! They delivered many large-size cardboard boxes (which they charged), not of the highest quality and some seemed used. Obviously they repacked the stuff from the Rubbermaid boxes. On opening the boxes, I found that they've just dumped contents of several desk drawers into one, and glass picture frames were not protected at all! Some things were not found to-date! Some cabinets were just moved with all contents inside. Of course they were badly shuffled around. My white fabric headboard now has black finger prints. The 2 bed bases (with drawers) that made up a king size bed were put together without removing the plastic wrap that went around them top to bottom. I have no way to lift the bases to get the plastic from underneath so now I have pieces of plastic sticking out from under the bed.
I would have written this review 6 month's ago if the piano was not in their storage!

DELIVERY OF PIANO - only 1 day advanced notice was given for the delivery. Their man drove the truck from Toronto to Saskatoon and apparently they have already left before letting me know, despite my request of an expected delivery date. On arrival, they again insisted on immediate e-transfer of payment before they would deliver. I totally understand that only 3 steps were included in the move and additional steps cost extra. But the movers would not negotiate, insisting that we haven't paid for the extra steps and left the piano just inside the house without the assembling service promised. No answer to our e-mail complaints.
The company has different names, one of them is Easy Moving. This Yuri is VERY RUDE and would not talk on the phone but insisted that everything has to be emailed. Even when I delivered some stuff to their warehouse, I had to email him to open the door!

Approximate cost of services:
$10,400.00
0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Emily Josh
Emily Josh
1 review Barrie, ON
10/10

Moving in Toronto

Thanks to the guys for a great move. Arrived on time, everything was packed, neatly laid out in the truck and set off. After lunch, all my things were delivered to the new address. I am very grateful to the team for their professional help.

Approximate cost of services:
$399.00
Was this review helpful?
Lisa Ogunge
Lisa Ogunge
1 review Calgary, AB
10/10

Moving from Calgary to Toronto

The guys helped us move from Calgary to Toronto. We were moving at the last moment and we were very lucky that we jumped into the last car. All our things were delivered on time. There were no additional payments (which others write about), since I specified exactly what I sent. I recommend the company for long distance moving.

Approximate cost of services:
$1,199.00
Was this review helpful?
Darren W.
Darren W.
0 reviews Toronto, ON
10/10

Piano moving in Toronto

The piano was delivered from the store and raised to our house on the 4th floor. There was no freight elevator in my building, so I had to carry it up the stairs. The strong guys from this company coped with their work perfectly!

Approximate cost of services:
$300.00
Was this review helpful?
Private User
Private User
Private User reviews Ottawa, ON
0/10

Company is a REMMACS

Gen Manager-Yuri and wife Daria sent invoice of flat rate 4,300. After all stuff were picked up, they changed the invoice with a balance of $7,811.00.
One of the movers was very nice but very unprofessional as they dont have something to cover their dirty boots, they came in around and didn't care to step on the carpet.
Upon receiving the new invoice, I emailed and asked the location so Uhaul can pick our stuff as everything at Uhaul for 2 van containers cost us only $ 5,150. But
email has no response, and I called many times to the phone on the website and Daria said she doesnt know the location and said Yuri is on vacation to UK and will answer the email when he wakes up but since Dec 27, until now Jan 11, 2023 emails I sent are not answered.
Yuri called me when I mentioned on my email to ask help from the Police. He said he will give me discounts for those items bed and dresser that he double billed and he said the truck is already on the way, which is not true, and will deliver by Jan 5. I told him, he cant deliver that date because the position of the house is Jan 9 as stated on my first email.
He called again on Jan 5, saying that the stuff will be delivered on Jan 6 or 7 and I said no, should be Jan 9 and he said, ok i will put your stuff in our storage and be delivered after 2 weeks.
Then he called again Jan 7, 2023 and said the truck will be there Jan 9 at 8 am and I said no after 1:00 pm. He
insisted that the truck will be there by 8am and he will charge me 100.00 hr for waiting (cant remember the exact amount)
When we arrived to the house the truck was already there. The driver came out (I believe he is Yuri) , same person who came to the house with the other mover
. He told us to call the office for the payment. We negotiated for the payment as the money in the bank is not yet available but they want the money upfront before our stuff will be downloaded. The driver took a picture of oir house and left.
We went to the bank, I called and got a bank draft
amounting 7,811.00. My husband and agent spoke to Yuri but he refused to accept the bank draft as he wanted money transfer (interact) . We explained that interact has a limit of 3,000 per day . He said I want wire transfer but he did not provide a bank information. Our first night was horrible having 2 yr old grandson, all
of us 5 adults slept on the floor nothing on even blankets.
The next day, we tried to call the same number and spoke with Daria involving the bank teller. They dont want cash, they dont want 50 50, they want transfer the money first. After money has been transferred, I called and no answers on both numbers. We end up sleeping on the floor again for the 2nd night. Today Daria said, the money is still on hold and will only give us the access of our stuff one the money is available they should understand now how the bank works instead of hostaging our belongingsyou can see how these kind of
people, taking peoples money upfront.

Approximate cost of services:
$9,310.00
Was this review helpful?
Company Response

We are sorry to hear that your experience did not live up to your expectations, we are always trying to better ourselves to provide the best possible customer service. To respond to your complains, everything you mention such as extra charges, payment method, payment before unload, wait time etc; these were all terms that you read in the contract that was sent to you prior to your booking and which you signed for. We are happy to provide a copy to anyone interested. Your move was happening during the holiday season, which is when most offices are closed. We tried our best to answer your calls and emails during these times. Again we apologize for any inconveniences, however all of your complains were outlined in our terms and conditions, we delivered all of your belongings and the job was complete. We can offer you a discount for any future move, please reach out if our offer may interest you.

Private User
Private User
Private User reviews Toronto, ON
10/10

Great experience

The order was placed just 2 days before the move. The truck and movers arrived at the appointed time, worked quickly and accurately. As a result, the move was easy and without problems. Thank you, I advise everyone to use the services of Trans Movers

Approximate cost of services:
$499.00
Was this review helpful?
Anant Kaur in Toronto
Anant Kaur in Toronto
0 reviews Toronto, ON
0/10

ABSOLUTE HORROR SHOW

Hiring Trans Moving for my Toronto - NYC relocation was a nightmare from which I am still trying to recover.

On top of holding my possessions hostage and extorting me to pay $1,000+ more than agreed upon, I was genuinely afraid for my bodily wellbeing, as the movers came late at night and were making inappropriate comments as well as asking inappropriate questions that made me feel extremely unsafe. I filed a complaint with the Ministry of Consumer Services but they are backlogged so I likely won't see any of my money returned for at least several more months but below is the text of the complaint letter to give further detail on my horrible experience:

Dear Yuri [last name ommitted],

As indicated in my November 28, 2022 email, the workers that performed the pickup on my moving service in Toronto conducted themselves in a manner that was [ommitted in accordance with review guidelines]. As you are further aware, your workers arrived late on both the pickup and dropoff, and you charged me $1000USD more than the contractually agreed upon "flat rate" of $3000USD. I informed you on November 29, 2022, via telephone that I contacted the Ministry of Government and Consumer Services and they advised that this constitutes a violation of the Consumer Protection Act.

I am requesting that Trans Moving Toronto issue an immediate refund of the total $4000USD paid in light of these rights violations. Please respond by end of day this Friday, February 11, 2022 with the full amount sent via e-transfer to this email address. If you fail to take this opportunity to resolve this matter I will be forced to proceed with the complaints process through the Ministry.

Approximate cost of services:
$5,000.00
Was this review helpful?
Company Response

Good afternoon, dear customer. We apologize for inconveniencing you and scaring you. We didn't mean to scare you in any way. The extra $1000.00 did not come from the head—the least you sent to conclude the contract and the actual list differed by two times. No moving company will work for free, just as you will not just send money to someone. You have received a detailed invoice with a complete list of additional items and their cost by the contract terms. Please, there is no need to slander, as this is provable. Things have been delivered to you. What $ 4000 can we talk about? We are sorry that you did not like our service.
Sincerely, the Trans Moving team

Suzi Taylor
Suzi Taylor
1 review Toronto, ON
10/10

We used the company's services twice. Both times we were satisfied.

For the first time, there was a move from one apartment to another in Toronto - a small truck was ordered. They called in the morning at 10.00 and after 2 hours everything was already transported. Two movers quickly and carefully loaded the boxes into the car, lowered them themselves and then lifted them up. Delivered at the agreed time.
The second time I had to transport a lot of fragile things, we were very worried that nothing would break. But everything went well!

Approximate cost of services:
$399.00
Was this review helpful?
Israel in Toronto
Israel in Toronto
0 reviews Toronto, ON
0/10

Horrible moving job from Toronto to Florida

Bad bad experience with this company!
Horrible communication. Horrible service.
It’s just sucks that companies like trans moving aka easy moving Still operating.
I hired them to do a moving job from Toronto to Florida(Bedroom and Dinning room).
All they cared about is taking a deposit before giving you further details.
They didn’t arrive on time as promised.
Check this out…. They sent a truck with 1 driver no helper!!!!! Minimal tools.
We had to help the driver(in his late 60) off load the truck and bring it to our condo. we paid them over $3000 for delivery, full setup and removal of packing.sadly it didn’t happen.
The only thing they did was driving the furniture from Toronto to Florida.
We had to help the one driver to bring the furniture up. They didn’t setup a single item due to luck of experience and minimal tools. They didn’t unpack the furniture, they didn’t remove the packing.
They took ZERO ACCOUNTABILITY!!
We had to do it all by ourself.
Shame on them!!
Never again. It’s sucks that I have to write a bad review on a company.
But this is a true story that I had to share.
Don’t hire this company!!!

Approximate cost of services:
$3,200.00
1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hello Izzy.
We are very sorry that you have had a negative experience, but I would like to clarify a number of points. Yes, we took a deposit in order to book our truck to move your belongings to Florida. We were delayed for a few minutes, which we warned about in advance by phone.
There was indeed one driver in the truck, but a helper was sent to help him. The driver started unloading light things while the helper was on the road, but you decided to help him. As a result, all the things were unloaded in 30 minutes, and the helper, which was 5 minutes away from you, turned around, since all the things had already been unloaded.
As for the price: at the stage of concluding the contract, we gave you a 10% discount! All the necessary tools for disassembly/installation were available, but your furniture required a non-standard approach to assembly, as it had a lot of mechanisms that only a specially trained person could correctly expose. We offered you to send these specialists at the expense of our company, to which you refused and demanded a refund of $500.00USD. Let me remind you that we have provided you with a discount of $330.00USD. In any case, we apologize for the fact that you did not like the experience of moving with our company and thank you for your feedback. Your feedback helps us get better!

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Easy Moving Toronto

Easy Moving Toronto company Our company was founded in 2001. Our movers carefully and delicately move your things, whether an office or apartment relocation. You will come professional and experienced movers. Usually, the next moving is fairly flat mixed feelings: a feeling of newness and hope for a new life, ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Piano Moving & Tuning pros in Toronto?