Reviews

1/10

We hired Bonavista Pools a few years back to take over the service and maintenance of our cement inground pool and hot tub. As time went on, the service got worse and worse. The pool was leaking constantly, we had heater problems on weekends, the pool light was out, and despite requesting professional repair, nothing seemed to be able to get fixed. The people who came to service the pool weekly were students who really didn't know much about pools at all beyond putting in chemicals. One time, a pool worker was playing basketball in the yard and another time, they left the gate open and it blew off in the wind. As for the pool itself, the water became very murky and dark, and that's when we finally called in another pool company to assess what was going on. A week later, we learned that despite paying for service weekly, the chemicals being put into the pool were not right as the salt system was not even working and required a new part. The heater was broken and leaking badly and required replacement, the pool light could indeed be easily fixed by a plumber, and finally, there was a large leak around the skimmer, which has now been rectified by adding glue. If you're looking for professional service for your pool, do not call Bonavista. They took a lot of money and did the least amount of work possible.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Randi,
I am sorry that you were disappointed with our service. I hope you will reply to the email I sent you as I want to resolve these issues. As a member of the family who owns BonaVista Pools, I take feedback like yours very seriously and want to help you as well as improve our staff training. My email address is jennifer@bonavistapools.com. I hope to hear from you soon.
Kind regards,
Jennifer Gannon

10/10

We called Freyr after reading many great reviews on Homestars and we were not disappointed. Our yard has so many overgrown tall trees that it was almost totally in shade all day despite being a south-facing lot. Freyr and his partner spent the entire day up in the trees, cutting limbs that were dead or unnecessary without harming any trees or changing the aesthetic. They were pleasant, helpful and hardworking, and got the job done as promised. Thumbs up.

Was this review helpful?
10/10

Vince, Derek and their entire crew are AMAZING. There is no home reno problem they can't fix, and they are responsible, courteous, and easy to work with. They transformed our study, finding a solution to use paint to turn orange wood dark brown. After a leak, they opened a wall, rerouted the plumbing, re-drywalled, painted and made it all look new again. Next up, a difficult wallpaper job that required stripping two layers of paper down to the bare wall before re-papering. I won't hesitate to call Finer Edge for all painting, wallpaper and any other home improvement jobs. They're the best.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Randi for taking the time to post a review. we appreciate your business. See you on the next project. Vince

10/10

We had some problems with our eavestroughs flooding and causing water damage inside the house. Pierce and his team came and fixed the problem quickly and at a reasonable cost - after other companies wanted more than triple for unnecessary work. We wouldn't hesitate to recommend Tip Top Trough.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Randi,
Thank you for your review.
Our pleasure to work with you on solving your water problem and hope to work with you again in the future.
Pierce

10/10

Assisted Review

An assisted review is collected by a contractor on behalf of the homeowner after their work is completed. The homeowner must confirm the text of the review and may make any changes she or he deems appropriate. The homeowner then assigns the contractor a review score out of 10. Assisted reviews receive the same scrutiny as other reviews and must follow our review guidelines.

Our family has been using Pre-lock Security for the past couple of decades. Paul Seidman, owner, personally came to our house and upgraded our system from top to bottom, including window bars for better security that not only protect our family, The bars actually look great in the basement and special security film that will keep us safer. We are very happy with the Pre-Lock service - which is prompt, reliable and trustworthy. Call Paul directly for all your security needs.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks Randi we are here 24 / 7

10/10

Tiny ants seemed to be making their way into the foyer of our house. I called Kevin who came over immediately. He sprayed all around the outside of the house as well as the inside of the foyer, and the back door and kitchen too, just in case there were other points of entry. As always, Kevin offered a guarantee, ie if the ants come back, so does he. THIS COMPANY IS TOP-NOTCH - knowledge, service, guarantee - what more can you ask? Don't even bother looking elsewhere. Just put this company's number in your phone and call when you need help.

Was this review helpful?
10/10

We hired Alex to build a brand new custom Ipe deck, and he and his team did an incredible job. We were so pleased not just with the outcome but with Alex's professionalism and honesty. Don't hesitate to hire Delta Decks.

Was this review helpful?
10/10

A house is being built behind ours and my husband was very concerned about the lack of privacy. We drove out to Humber on the advice of our neighbours and Ray took us out to see some trees. He wasn't sure exactly what would work in our backyard and he suggested that Peter come out and take a look. Peter called us right away and made an appointment. He came out and met with us. We discussed the best trees for the backyard, then worked out a plan to beautify the gardens - both front and back - as well. Within days, Peter arranged for a load of men to carry and plant large cedars in the backyard. The next day, he planted perennials and supervised rows of beautiful boxwood down our front walk. Whenever there was a slight issue, he stood with me for however long it took to figure out just the right solution. No job was too hard or too small for his time and complete focus. Our yards are absolutely transformed. We are thrilled that we made that trip to Humber that day.

Was this review helpful?

First Review

0/10

this company was hired through the contractor that renovated our pool. not only was the work delayed until halfway through the summer, but when they did finally marbelite the pool, they came on the hottest day of the year. the job came out very splotchy and uneven in many places. the owner now says that such splotchiness occurs when it is applied on a very hot day. despite promises to fix the problem, he has never showed up at our house to take a look, let alone work with us toward a solution. there aren't many marbelizing companies in the city, so clearly this one has a corner on the market and doesn't feel the need to satisfy customers, despite the exorbitant price. not recommended.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Dear Randi,

If you have an issue please feel free to contact me to help rectify this situation. Our company follows every guideline of marbelite pool finishes as to the technical manual of the National Plasterers Council. If there is a legitimate complaint that has to do with the fault of Leo Marbelite, then Leo Marbelite will rectify the matter, as to the National Plasterers Council guidelines.

Regards,

Michael Odorico
Leo Marbelite Inc.
President

10/10

Tried many pest control companies and no one knew their stuff like Kevin of GTA Wildlife Removal and Pest Control. He returned my call immediately, came the next day, and diagnosed and took care of the insect problem on the spot. And while he was here, he took the time to inspect inside and out and recommended everything I can do to keep my house safe from unwanted pests. Fast, friendly, efficient, reliable, wise, even low-cost in comparison with others. I can't recommend Kevin highly enough. THIS COMPANY IS NUMBER ONE IN TORONTO, HANDS DOWN.

Was this review helpful?