Reviews

10/10

Brought in 6 chairs to be reupholstered and I couldn’t be happier. From the beginning process of providing me a fair quote, to the selection of the materials and then receiving them when promised - what more could I ask for! The chairs are better now than they were when I bought them - thank you to this great business! My wife is especially happy since we also didn’t send more waste to the landfill for something that had so much more life to them. Consider reupholstering vs buying new - you save money/environment and can get a better product in the end. As an aside, I would like to comment that some of the negative reviews I have read about this place seem petty and not always reasonable. Please read them over before making a decision to dismiss this great small business. I carefully read reviews on Google and homestars before making a decision - I was not concerned moving forward with them and recommend you to do the same if you are in the market for this service. Read my reviews, I am not someone who just signed up to give a false positive or ruin someone’s livelihood.

Was this review helpful?
10/10

Jessie is what you would hope for when hiring someone for a job. I found his company here on Homestars and he did not disappoint. He did a fantastic job on the cleaning and such a professional installation of our Christmas lights. His communication is fast and he delivers on promises. If you want something done right for a very reasonable price, give him a call. Jessie, I’ll see you in the spring and look forward to getting our windows cleaned! Thanks again!

Was this review helpful?
Company Response

Hey Ruel, thanks for the kind review. We are so happy that we’re able to provide you with the service needed and going above and beyond with providing you with that. We look forward to cleaning your windows next year.

Kind Regards,

jswcservices

10/10

We were invaded by one of the most persistent and suburban savvy raccoons in existence. We were unsuccessful in evicting him/her for 20 days. It laughed at the one way doors and continue to access our attic. After some diligent research I found Skedaddle. Ben came the next day and spent a lot of time talking to me about a plan. He used a drone to get clear visuals of any weaknesses etc. These guys were consummate professionals who respected social distancing and Lucas entered my home with a suit that looked like it was straight out of a sci fi movie. Lucas scoured the attic in search of babies, the latrine and of course the raccoon. He was successful in confirming no babies were present and he removed the soiled insulation that could have led to bigger problems. Matt was outside securing the soffits around the downspouts and preparing the one way door setup. Having been traumatized at how unsuccessful one way doors performed against this raccoon I was trying to be hopeful. Lucas meticulously crafted a cage/1 way door that fit the contours of the area and when he was done told me it’s not getting in. After 2 days the raccoon wasn’t able to breach the door and we had reclaimed our attic! I setup a wireless camera in the attic which also had a line of sight at the entry point so I was able to confirm the vacancy. On the second night the raccoon spent 10 hours trying to breach the door taking 5 - 10 min breaks here and there but was unsuccessful! The next day I had a request to Ben to remove the one way door and finish securing our attic. It was 2pm and it was very unreasonable of me to ask BUT Sarah and Zack came 2 hours later and finished the job! They repaired my soffit and a few other parts of the fascia that needed some securing. My. Nightmare. Is. Over. If you have ever experienced a raccoon in your attic you can appreciate my words. This has legitimately traumatized me. The Skedaddle team was very empathetic with me and were just straight up amazing ppl to deal with. If you have a raccoon issue call these guys. If you want to talk to me about this I would be more than willing to. I’m laying in bed and my stress levels are going down as we speak. They finished the job today and I’m writing this review today. Thank you Skedaddle - you have no idea at how relieved my family is! Edit! - we ended up finding babies and they were only identified as they started to make cry/sound for the first time as their mother was prowling a particular part of the roof. Called skedaddle in the morning and an hour later Andrew and Colin came to save the day. We identified the location and Colin went back into the attic to retrieve 4 babies! They placed them in a heated box with insulation from their nest and fixed it at the entry point for the mother to retrieve them today (as I write this I think she got them already!). Thank you, I can’t say enough great things about this company!

Was this review helpful?
10/10

Gates once again came to the rescue to solve our red squirrel problem. They were meticulous in their assessment and precise in their execution. They walked me through the issue and their plan of attack which was great. They also sealed any potential risk of entry which gave us peace of mind. Thanks again!

Was this review helpful?
Company Response

Hello Ruel. Thank you for the great review on our company. Giving our customers a peace of mind is one of the many things we aim to achieve. I am glad your problem is now solved and you can rest easy. Brad Gates, B.Sc. Owner / President - Awarded HomeStars Best Of 2015, 2016, 2017 & 2018.

10/10

We enlisted Kurt and team once again and they did a fantastic job! They turned a boring entryway into something that stands out and totally compliments our house and its features. The work they do is tremendous and will stand the test of time. If you are on the fence about who to contact for your landscaping needs I hope my 2 reviews of Kurt and his team can sway you. I would be more than happy to discuss my experience with them.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks for the review Ruel! As usual, working with you is a fantastic experience.

Kurt

10/10

My wife and I already loved our home prior to the renovation. It was recently done prior to us purchasing the home but we just really wanted to update our first floor with a new layout. We met with Manuel and Domenic in January 2017 and they helped shape our vision. What gave us comfort was their vast experience in building high end custom homes. They weren't just kitchen specialists, they were HOME specialists and right away we knew this was the team we wanted to oversee this job. We were expecting in September and we let them know we had a hard deadline for the job to get done. We set a start date for June 12 expecting chaos. Chaos never came. This team is the most exceptional group of professionals I have ever encountered (we have done several large renos in past). After each and EVERY day of efficient and precision work they would clean up, vacuum the job site and tidy up before they left. If not for the large disposal bin on our driveway you would never know something so major was happening. Manuel (owner) consistently showed up to the job site to ensure everything was going as per his expectations. EVERY trade was perfectly timed and I was amazed how well the work flowed - no time was ever wasted. I got a complete education in my many conversations with Manuel and his team and he went above and beyond to ensure he delivered an exceptional product that met his high standards and something we would love. There was never a moment where I wasn't thankful for how well things were going. The quality of materials, skill of the trades and the final touches and adjustments put Accubuilt in a league of their own. They found numerous issues from the previous reno (structural, electrical), consulted me and executed a perfectly planned correction - the peace of mind alone was worth the investment. The inspections from the city went so smoothly and they even helped address a previous permit issue. Simply put, I am a customer for life. Summary of scope (I'm sure this isn't all of it): -new kitchen and layout -new flooring, lighting etc -new main floor bathroom -new windows and doors -extended entry way and created covered raised porch -gutters, soffits, downspouts -exterior lighting If you are looking to do something small or major, don't hesitate to at the very least meet with Accubuilt to see how they can support your goals. They have exceptional design acumen as well, truly a one stop shop for any home renovation. Please pardon some of the mess in the pics - we have 3 children under 5 :)

Was this review helpful?
10/10

This was the company recommended by my Contractor at Distinctive Designs (Kurt Byers). The did an incredible job at running all the wiring very cleanly and straight - easier said than done. I was particularly impressed how they wired my ceiling fan in the covered pergola - you cant even see it! Outlets were all aligned and covered as per code and they did a great job installing our exterior lighting fixtures. Here is where this company really shines and truly left a huge positive impression on me. Shortly after the install we noticed that our microwave was not getting enough voltage (it dimmed etc) and our pot lights flickered intermittently. I called them about the issue and they came the next morning very promptly. They very meticulously inspected the panels in the basement and validated that there was nothing wrong. They then proceeded to check the exterior connection and identified a potential issue w the city line. They called veridian and asked them to come to my house. They waited and worked w the city crew and resolved the issue on their end. They then double checked the connection downstairs after and confirmed all was well. THANK YOU for going the extra mile and escalating and resolving the issue so quickly! I am now a loyal customer and hope this review sheds some light on how they operate as a company.

Was this review helpful?
10/10

Attention: Anyone who wants an amazing job for a reasonable cost I am a HomeStars believer and prior to leveraging the insights on this website, I was rolling the dice like any unknowing/trusting person out there. I found several good landscaping companies but landed on the GREAT one - Distinctive Designs. If you have read this far and think this is a fake review, feel free to message me or contact Kurt @ Distinctive Designs and I will be happy to talk to you about my experience and show you the work. In fear of people losing interest in my review and not reading on, I am going to get right to the point of why I chose Kurt and how amazing he and his crew are (they need a TV show!) Why: 1. He was ON TIME when we scheduled our meeting and was very specific when walking me through the nuances of the proposed project. 2. He provided me with a detailed cost breakdown of all aspects of the job so I could make an informed decision and get the end result my wife and I were looking for. 3. He was able to show me with a 3D walkthrough WHAT the project would look like. Like everyone, we work hard for our money and want all confidence that our expectations will be met. 4. In a world of one hit wonders, Kurt was able to impress upon me that he was committed to doing a great job that he would stand behind. 5. He was awesome through emails - finally a contractor that is good with technology! What did his team do that impressed me (other than the fantastic job - see pictures) 1. Respectful crew who not only cared about the job, but our home and property as well. They also have a very high sense of pride over their work. 2. No short cuts - They spent the time preparing the yard prior to doing the work (e.g. weeping tile installed to protect pergola walls) 3. Top grade equipment - I don't know but it makes me feel good when I see the people I trust to have all the bobcats, trucks, tools that I would expect a reputable company to have 4. Communication - this should have been #1 but Kurt ALWAYS kept me in the loop and was awesome every time I had a question or wanted to make an adjustment 5. Ownership - Kurt was there for all of the work and every key milestone (e.g. inspection, installation etc) and I absolutely never worried about anything (my profession is to be skeptical so it wasn't easy). He was also great about providing suggestions which was perfect considering he does this as a profession, I'll do this once or twice in my lifetime. Summary of what was done (80x200 backyard): 1. Removal of existing garden beds 2. Removal of 500 basketball and larger sized boulders 3. Prepare yard for new sod/patio/sprinkler system 4. New fence on south side + 2 gates 5. 65 6" cedars planted around yard 6. Hardscaping 7. Covered Pergola 8. Built in BBQ 9. Fire Pit 10. Gas and Electrical work

4 of 4 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Thanks for the awesome review Ruel. Working with you was more than a pleasure!

Kurt

10/10

Called John back to deal wth a huge poplar in between my and my neighbours house and some other silver maples, elms etc before they become problems and to give us more space in the yard. Was very impressed again with their ability to deal with such a large tree in a small space with minimal clearance. As I said in a previous post, these guys are pro's who have all the heavy equipment to get the job done while keeping your property safe and clean. Thanks again for another great job John and team

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
10/10

I did a search on homestars looking for the most reputable company and found 310. I contacted them and Francis came within a day or so. He is a very knowledgable guy and spent a lot of time explaining what needed to happen and what we could do with the space. Once I signed on he said work would start in 6 weeks - it started in 4 which was great. The crew lead by Jason was truly outstanding. They were very respectful of our house and accommodated our many changes to plan. With a Renos of this scale, little things can go wrong and I want to say they addressed everything very quickly once identified. I want to thank Francis and team again for a fantastic job!

Was this review helpful?
Company Response

Hi Ruel,
We really appreciate you taking the time to share these kinds words. It was a pleasure working with you and we truly hope to hear from you again for future projects.
Cheers!
Mike, Francis and the entire 310RENO Team.

10/10

We recently moved into a new home with some heavily damaged trees and some large dead trees. I was referred to John at able tree service and set up an appointment. He did a very thorough review of my property and provided me with an action plan to get things in good order while improving the look of our yard. John and his crew are first class professionals. From strategically planning to the minute details of clean up, they don't take any short cuts. After removing 9 trees and pruning several others, I assumed I would have a big clean up on my hands once they left. I was pleasantly surprised that my property is actually cleaner now than t was before. John also has first class equipment and from the moment they pulled into my driveway I knew I chose the right company. Thank you again to John and his fantastic crew, I would recommend him to family, friends and even my boss!

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
8/10

quality of product was great, communication was great from designer Celia but I hated the fact that I had to stay on top of their 3rd party contractors who were super late all the time. I would end up calling the foreman who would then follow up with them. I think they should have done that and. Also I had to track them down to take the garbage off my front porch - they left huge countertops, sink etc just sitting there. Those 2 small things are easy fixes and they would have gotten a 10 from me. Want to also add that when I had a concern both the designer and foreman came to the house to review, that was much appreciated.

Was this review helpful?
3/10

Bad experience with is company. When I had the estimate we agreed on a timeframe to start. I leave a deposit then I get bumped nearly a month later. The person I dealt with was impossible to reach (they only leave you office extension). I had to threaten to pull out of the project then they finally agreed on working wi the original timeframe. They would not even share the blueprint the quote was based on so I was never able to confirm that I got what I wanted. Work was good not great but overall experience was a nightmare. I think they overbook on purpose to get work then push everyone away (they bumped someone so they could do mine). Will never consider using them again, I would try to do it by myself first (which would never happen either). To sum it up, they are not cheap, work is ok and communication and respect of time is terrible. Workers were nice.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Ruel, thank you for taking time to write this review. Due to the anonymity of this review I am unable to actually have a look at your contract to better understand your concerns. I am sorry that you had an issue with our work and hopefully I can shed some light on what happened in this situation. You mentioned during the estimate process you had agreed on a time-frame to have the job started. During the estimate process the time frame is only a guess based on the jobs sold up to the point but does not take into account delays like weather, material back orders and customer add ons etc. For example situations that happened in a previous month can affect the timing of every job after that. I apologize if you experienced any delays, however I can assure you that your job was not pushed back. In regards to the landscaping design (blueprint), we would have been more than happy to mail you a copy upon request, as long as the contract was signed.Customer service is our priority. We do our best to maintain the suggested time frame of every job.

Again, we are sorry that your experience was not as expected. If there is anything we can do to help regain your confidence, please let us know by calling our office directly at 905-404-0602.

10/10

fantastic company in all aspects - communication, timelines, quality of work & professionalism! Scott was fantastic to communicate with and traded emails with me late into the night which was much appreciated. Sebastian and his Son did an amazing job and they even replaced my quarter round and painted off any stains on the base boards! work area was taped off and they cleaned up the area very well. They were on time and did the work on schedule - not much more you can ask for. Thanks to everyone there and apologize for my late review, the work was done April'ish of 2014. we have since moved to another home but feel the quality work helped sell our home.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks Ruel for taking the time to write a review. It was a pleasure to work with you as well. I'll pass the message on to Sebastian and his team. Please send our name along to any friends or family that are looking to update their floors and/or stairs. Regards, Scott

10/10

I had an issue with clogged gutters and a disconnected downspout. I contacted all the reputable companies on homestars but everyone was over booked. fearing a possible leak or worse, I cautiously researched kijiji and found Aaron. I gave him a call and we chatted for a bit and I was relieved to hear how knowledgable and "real" he was. We agreed on a time and he came prepared and was very thorough and did a great job. He communicates very well and is very organized. feel free to read my other reviews, I only pick the best and price is not a determining factor in my decisions, it is quality. I recommend anyone to acquire his services, he is a smaller company (just him maybe) but he does things right and has integrity.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Ruel ! I was a pleasure to work for you and I hope to do more work for you in the future.

10/10

after recently moving into our new home we discovered that a leaky basement was not disclosed to us (being dealt with accordingly). after researching for the best company, it lead me to express rooter and I was not disappointed. within a few hours of my call to their office, Jamey came by and very thoroughly walked me through the issues in my basement. we were (and still are) planning to finish the basement but luckily discovered this first. the next morning, Jamey had several crews at our house and 2 days after my initial call they completed the waterproofing of my entire basement. The crew supervised by Vaso were both efficient and effective and left the job site in a very clean state considering all the work that had just happened. Jamey and Vaso walked me through the completed work and answered all my questions with kindness and professionalism. We are sleeping well knowing we just had the best company and crew waterproof our basement - this has no doubt increased the property value of our home. one other thing to note, THEY WERE NEVER LATE...I am very particular about this and have had great experiences with other companies but this was always a miss. They are very respectful of your time and home and did the work earlier than schedule. I will never have to look for another plumbing company again and would recommend express rooter to anyone. Thank you again to Jamey, Vaso and Team for an outstanding job. trust me, doing things the wrong way will cost you more in the end, if you want a perfect job give these guys a call and you won't be disappointed.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Ruel, thank you so much for your awesome review! We couldn't be more pleased to hear of your experience with Expressrooter, Jamey, and our crew. We truly do have the best of the best. When taking on a small or large project it is important to provide clients with nothing but excellence, and that is what we thrive in. Thank you again for you kind words Ruel, please do not hesitate to contact us in the future for any plumbing needs. It most definitely was a pleasure working with you. Thank you for choosing Expressrooter Plumbing!

10/10

we just recently moved into our new home and unknown to us we discovered an existing water issue in the basement. Through research express rooter seemed to be the most reputable company so I gave them a call. Within a few hours Jamey came by our house to investigate. He was very thorough and walked me through all the telltale signs of an existing issue which was not initially picked up via home inspection. Luckily we did not finish the basement yet but it was and still is on our "to do" list. We decided to proceed with the full repair and the next day just past 8am there were a few crews that showed up. 2 days after my initial call the work was complete and the work site was broom swept and they kept everything clean by wrapping the areas with our belongings off. They walked me through the finished product and answered every question I had with kindness and professionalism. I have chosen all my contractors via homestars and have been fortunate every time. The cost of doing a bad job is more than doing it right the first time - not just a slogan but a good life lesson. I would not hesitate to recommend or use express rooter again and am thankful to have found a reliable professional company. Another thing to add, they are NEVER LATE - they respect your time and get the job done ahead of schedule. Big thanks to Jamey Leger and team for an outstanding job.

Was this review helpful?
10/10

Assisted Review

An assisted review is collected by a contractor on behalf of the homeowner after their work is completed. The homeowner must confirm the text of the review and may make any changes she or he deems appropriate. The homeowner then assigns the contractor a review score out of 10. Assisted reviews receive the same scrutiny as other reviews and must follow our review guidelines.

Booking the appointment with Lina was great......a very friendly customer service environment. Alex and David were the technicians who serviced our home. They both did a fantastic job, were very polite and utmost professional. My experience with this company was excellent. They earned this review.

Was this review helpful?
10/10

I previously had a very negative experience removing another bird nest (a company I cannot recall, via Kijiji) which resulted in a follow up visit from an exterminator and a several hour cleanup leaving 1 bathroom unusable. Unfortunately I had another bird get in another vent (near the previous one) and felt very stressed given my past experience. I did some research this time via BBB and found Gates Wildlife Control (which had an A+ rating and a significant amount of positive feedback). Nick, the technician who supported me, was absolutely fantastic to deal with (appointment was 830am, he was there 15 mins early at least). He talked me through the process and did a very thorough job. Additionally, he gave me some piece of mind by checking out my other outside vents to validate their security as well as following up on the previous job that I had done. It's never fun having your home invaded by animals but it was a pleasant experience dealing with Nick and Gates company. The support desk is also very courteous and knowledgeable and I would not hesitate to recommend them to anyone who is experiencing pest issues (they are also very humane).

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hi Ruel, kudos to you for doing your homework before hiring a wildlife company the second time. As you found out there are MANY fly-by-night wildlife removal companies. Our research indicates that 25% of all companies go out of business each year. I am sorry that you had to experience the down-side of this industry. I like your comment "it is never fun having your home invaded by animals". No one wants a wildlife problem. Thank you for such a terrific review and for complimenting Nick. Brad Gates, B.Sc. Owner / President