Reviews

4/10

Tyler showed up on time and was very polite. The hot water shower pressure was low. I mentioned to him that I had replaced the cartridge but it didn't resolve the problem. He mentioned that the entire faucet needed to be replaced at $1300. I paid for the trip charge and considered my options. While speaking to my brother-in-law regarding contractors, he mentioned that it might be the balance pressure valve behind the cartridge as suggested by YouTube. Sure enough that was the fix and the cost of the part was $30. I am disappointed that this was not suggested or investigated by the hired professional. I paid trip charge with no results and ended fixing this myself. Drain King Plumbers has not responded and has not offered any adjustment to the visit.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Scott, We appreciate you voicing your concerns so we can clear things up!

Your technician would have originally recommended to replace the cartridge. After you mentioned that you had already replaced the cartridge and that you didn't think it would help he suggested replacing the entire shower faucet. The information provided to us while on site was that a cartridge replacement was already done. After you did more research on the matter you had realized that you did not actually replace the entire cartridge but rather a part of it. Your technician gave you his recommendations based on the information you provided at the time. If he was told while onsite that only part of the cartridge was replaced he would have made the cartridge replacement first priority.

We also would like to mention that we indeed did respond to your concerns promptly via email and did not get a response! We encourage you to call us at 416-661-5464 and ask for the service manager.

We thank you for the opportunity and hope you understand that we do have your best interest in mind!

- Drain King Team